Åssiden Idrettsforening

Åssiden Idrettsforening

Marius og Karianne med videre

Postet av Åssiden Idrettsforening den 11. Jun 2019

Marius Iversen og Karianne Øiseth har begge skrevet nye arbeidsavtaler med Åssiden Idrettsforening. Vi er glade for å ha med både Marius og Karianne videre i klubbens adminstrasjon.

Marius er kjent for de fleste da han har ansatt hos oss som klubbmedarbeider i 50% stilling siden våren 2018. Han har forlenget sitt engasjement, og har nå en avtale ut august 2020. Marius jobber med administrative oppgaver i klubben, medlemsregister, oppfølging av kontingenter og støtte til frivilligheten (kiosk/arrangement osv).

Karianne er i dag ansatt i et vikariat som samfunns- og aktivitetsutvikler i Åssiden Idrettsforening. Karianne har på kort tid blitt et kjent ansikt i klubben og på skolene i bydelen. Espen Forfang Paterson, som er i permisjon, informerte klubben for en tid tilbake at han skal studere fra høsten og derfor ikke kommer tilbake til jobben når permisjonen er over. Etter dialog med skolene i bydelen og hovedstyret har vi nå ansatt Karianne i fast stilling. Dette betyr at Karianne for fullt kan ta tak i planleggigen av skolestarten til høsten, spesielt koordinering av oppstart av nye lag i håndball, fotball og allidrett.

Vi er heldige som har så bra folk ansatt i Åssia. Det å få på plass Karianne i fast stilling har vært viktig for å skape en stabilitet inn i mot skolens ferier så vi ikke kommer på hæla med tanke på oppstart av aktiviet etter skolestart til høsten. Marius har blitt en viktig del av den daglige driften av kontoret og jobben han legger ned hver uke er viktig for å gjøre det lett å være frivillig i Åssiden IF. Nå skal vi bruke de neste ukene sammen til å legge trøkk på å få ting ferdig før ferien så vi kan starte opp fulle av krutt og energi etter sommeren.


Sverre Arneberg Fredriksen
Daglig leder
Åssiden Idrettsforening



Status fotballhall

Postet av Åssiden Idrettsforening den 6. Jun 2019

Rådmannen i Drammen kommune foreslår økt bevilgning til ny fotballhall på Åssiden.

RÅDMANNENS INNSTILLING KAN LESES HER

Rådmannen innstiller at "Bygging av fotballhall på Åssiden gjennomføres innenfor en utvidet brutto investeringsramme på 86 millioner kroner."


Samtidig har Drammen Idrettsråd kommet med et tilsvar til innstillingen.

  1. Størrelsen på banen MÅ ikke være mindre enn 48 x 60 meter aktivitetsflate.
    1. Hvis  man reduserer størrelsen vil funksjonaliteten bli betydelig dårligere, f.eks vil det ikke være mulig å dele banen i to deler og avholde to 5er kamper samtidig på hver banehalvdel.

  2. De fordyrende elementene som kommer på grunn av rekkefølgekravene er så vidt vi kan se «ikke idrettslige» da ingen av disse ligger innenfor hallens fire vegger. Likevel skal man øke husleien innenfor disse veggene basert på tiltakene utenfor.
    1. Veldig  mange av disse elementene er positive for nærmiljøet og bydelen for øvrig men det synes urimelig at kostnadene skal tas tilbake gjennom økte leiepriser for de som skal bruke idrettshallen!
    2. Det bør være mulig å finne andre måter å dekke inn disse kostnadene, men vi stiller spørsmål om man skal tjene inn innvesteringer i infrastruktur og samferdselsanlegg…
    3. Innredning av andre etasje må tas inn i prosjektet igjen, dette vil også medføre mer leieinntekter til hallen. På grunn av hallens konstruksjon vil det uansett være en etasje over garderobene, utfra et idrettsperspektiv virker meget ulogisk å ikke utnytte dette til idretts- og aktivitetsflater. 
    4. Dette arealet på ca 350 kvm burde innredes til aktivitetsflater for idretter som i dag ikke har egnede lokaler, ref. bueskyttere og bordtennis som i dag er i kjelleren på Drammensbadet men som fra 1.1.2020 står uten lokaler.

  3. Statlige tilskudd er for DEKF ikke en del av regnestykket men for Bykassa må det vel telle at det endelige regnestykket for en ferdig hall er betydelig lavere enn investeringssummen?
    1. I beregningene er det kalkulert med 5,8 millioner kroner i spillemidler, ved å innrede en andre etasje vil dette beløpet øke noe avhengig av hva man innreder flaten til.
    2. Drammen kommune får refundert momsen i byggeprosjektet, disse pengene betales til  Bykassa men regnes ikke inn i byggeprosjektet på grunn av Drammen kommunes prinsipp om bruttobudsjettering. Men momsen kommer Drammen Kommune til gode uansett!

  4. For hallen vil det bety at den endelige kostnaden vil bli ca 55 – 60 millioner kr når bygget står ferdig.


Åssiden IF fotball som NFF Kvalitetsklubb

Postet av Åssiden Idrettsforening den 23. Mai 2019

Etter to år med verdiprosesser og diskusjoner om retning for klubben er fotballgruppa nå klar for å bli kvalitetsklubb.

Alt vi har jobbet med de siste årene med verdier, rammer og "hvem gjør hva" har hele tiden vært basert på at vi en gang skulle bli klare for å starte en kvalitetsklubbprosess. NFF Kvalitetsklubb er et sertifiseringssystem hvor prosessen på veil til sertifiseringen skal hjelpe oss med å skape mer og bedre aktivitet og styrke fotballgruppas rammer og identitet.

NFF Buskerud har godkjent fotballgruppas søknad om å bli kvalitetsklubb.

I kvalitetsklubb er det prosessen i seg selv som er viktig. Utviklingen bør skje nær aktiviteten, med et sterkt eierforhold til arbeidet som gjøres. Slik bygges kontinuitet og kultur.

Målet er økt kontinuitet hos klubblederne, tilrettelegging for frivilligheten og sikring av trygge omgivelser i barn og unges aktivitet. Hovedkriteriene har sitt utspring i NFFs handlingsplan og er konsentrert rundt krav til kompetanse, organisasjon, aktivitet og verdier.  Det utvikles i tillegg holdningsskapende kampanjer for både foreldre, trenere og spillere.

Målet for fotballgruppa er å sertifisieres som kvalitetsklubb nivå 1 av NFF Buskerud i 2020.

Parralelt med kvalitetsklubbprosessen i fotballgruppa vil håndballgruppa iverksette en tilsvarende prosess med de samme elementene slik at all aktivitet i klubben drives på samme måte, og etter de samme rammene.

HER KAN DU LESE MER OM NFF KVALITETSKLUBB



Løkkelørdag 8. juni

Postet av Åssiden Idrettsforening den 21. Mai 2019

Sportslig utvalg fotball inviterer alle barn til løkkelørdag 8. juni 12:00-13:30 på Åssiabanen.

Alle i barn til og med J/G12 er velkommen. Tgjerne med en venn som har lyst til å prøve fotball.


Det blir aktiviteter som frilek med ball, smålagspill, fotballtennis og bobleball.

Åpen kiosk og musikk på anlegget!



Fortvil ikke, du får doruller i år også:)

Postet av Åssiden Idrettsforening den 8. Mai 2019

Årets dorulldugnad er i gang.

Alle inntekter fra dorulldugnaden går til aktivitet på ditt lag og er med på å holde aktivitetskontingenten i klubben lave

Vi håper derfor at samtlige spillere blir med og gjør en innsats.

Selg til familie og venner samt kjøp til eget bruk. Produkter kjøpes i vår egen Nettbutikk tilrettelagt av Dugnaden AS og utleveres på klubbhuset 3. juni.

Benytt sjansen til å fylle opp eget og familie og venner sitt lager.


Salgsperiode: 3/5-27/5 (Nettbutikken stenger 27/5 kl. 24.00)

Utleveringstidspunkt: 3. juni kl. 17-19

Utleveringssted: Parkeringsplassen ved klubbhuset


Etter avtale med dugnadsansvarlige i lagene er forventningen at alle lag klarer å selge 2 pakker pr spiller på laget i gjennomsnitt. Nytt av året er muligheten for å støtte klubben uten å handle. Det er satt opp betalingsmulighet i vipps for dette på vipps nr 46335 (håndball) og 516149 (fotball).


Nettbutikken finner dere her: www.klubbdugnaden.no/s/aif

Eventuelle spørsmål kan rettes til: dugnad@aif.no


På forhånd tusen takk for innsatsen!



Levert av IdrettenOnline